הרשת החברתית של פייסבוק מושכת אליה מעל 5 מיליון ישראלים מדי יום. כן, זהו מספר עצום של ישראלים שמבקרים ברשת החברתית הגדולה בעולם. פייסבוק היא גם פלטפורמה מעולה לכל בעל עסק שרוצה יותר חשיפה, מיתוג ולידים של לקוחות חדשים – לרוב, הכל מתחיל בפתיחת דף פייסבוק עסקי ומשם, בהתנהלות נכונה בעולם הדיגיטלי.
את הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, אין צורך להציג – כולם מכירים אותה וכמעט כולם עושים בה שימוש. בכל זאת כמעט 6 מיליון ישראלים מחזיקים חשבון פייסבוק ורובם המכריע מבקרים בה מדי יום. זאת ללא ספק הפלטפורמה השיווקית הכי טובה שכל בעל עסק רוצה להיות בה.
5 סיבות טובות לפתוח דף עסקי בפייסבוק
ישנן לא מעט סיבות טובות לפתוח דף עסקי בפייסבוק, הנה העיקריות שבהן:
- כולם שם – הזכרנו זאת כבר קודם לכן, אבל זה הבסיס לכל. כולם שם ולא להיות פעיל בפלטפורמה החברתית הכי נפוצה זו זכות שאין לאף בעל עסק. החברים, המשפחה והלקוחותשלכם – כולם ברשת פייסבוק.
- מיקוד מקצועי – ניהול דף פייסבוק עסקי שונה מניהול דף פרטי. בעוד שלזה האחרון יגיעו כל החברים, המשפחה ומכרים ממעגלים רחבים יותר, ושם תפרסמו את שגרת החיים שלכם בטיולים לחו"ל, ארוחות מפנקות או אירועים שונים, הרי שהקהל בדף העסקי יכלול אולי חלק מאותם אנשים, אך בעיקר גולשים אחרים, כאלו שהם קהל לקוחות פוטנציאלי של העסק שלכם. הם גם ייחשפו לתוכן מקצועי בלבד שתפרסמו בדף העסקי שלכם (לימודים מקצועיים, המלצות של לקוחות, המוצרים או השירותים שלכם, טיפים שימושיים וכדומה).
- מיתוג מקצועי – פייסבוק תאפשר לכם ליצור מיתוג מקצועי רב ערך בזכות הפצת פוסטים עם מידע, טיפים ותוכן שיש בהם ערך למבקרים בדף. בדרך זו תחזקו את המעמד שלכם בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי וגם בקרב קולגות למקצוע.
- פרסום העסק – פרסום בפייסבוק הוא האלף בית של משיכת לקוחות חדשים כיום. בניגוד לגוגל בו על הלקוח הפוטנציאלי לערוך חיפוש כדי להגיע לתוצאות רלוונטיות, בפייסבוק הפילוח הוא על פי קהל יעד שיודעים מראש (מסד נתונים עצום) שהוא רלוונטי לעסק שלך. הפילוח מאפשר לך למקד את הפרסום לקהל הזה ולמשוך אותם לעקוב אחריך, לבקש עוד מידע או להזמין מוצר או שירות שאתה מציע.
- סטטיסטיקה – שיווק בפייסבוק נשען על סטטיסטיקה ואגירה של נתונים כל הזמן. בפייסבוק הפרסום שלכם מוצג ישירות לקהל יעד רלוונטי ובאמצעות כלי ניתוח משוכללים ניתן לקבל בזמן אמת מידע סטטיסטי רב ערך לגבי רמת העניין של הקהל שבחרתם ולשפר את הפרסום הבא כדי להגיע לתוצאות טובות יותר ויותר.
בשורה התחתונה, אין כל ספק שפייסבוק מאפשרת לכל אחד ליהנות מרשת חברתית מעולה לחיים האישיים, אבל יותר מזה היא פלטפורמה פרסומית ושיווקית מהמעלה הראשונה עבור כל בעל עסק בישראל. אם טרם התחלתם לנהל בצורה מקצועית דף עסקי בפייסבוק ולנהל קמפיין פרסום בפייסבוק לקהל יעד מפולח, הגיע הזמן לעשות זאת ולהרוויח לקוחות חדשים!
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing, חברת שיווק דיגיטלי לעסקים, אשר מלווה בעלי עסקים קטנים וגדולים בתהליכי שיווק ברשתות החברתיות.