בניית דף נחיתה מנצח היא המפתח לכל קמפיין פרסום שיוצא לדרך. דף נחיתה הוא היעד אליו מנווטים את הגולש כדי שיבצע פעולה שאנו מעוניינים שיעשה. ללא דף נחיתה איכותי שיביא לאחוז המרות גבוה, הקמפיין ייחשב לכישלון וכספים רבים ירדו לטמיון. השאלה שנותרת היא איך עושים זאת נכון?!
בעלי עסקים רבים משקיעים מחשבה רבה בתכנון קמפיין פרסום ברשת החיפוש של גוגל או באמצעות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק או אינסטגרם במטרה למשוך את הגולשים להקליק על המודעה שצצה מולם. לעיתים הם משקיעים הרבה פחות בנושאים חשובים אחרים שמשפיעים בצורה מהותית על הצלחת הקמפיין כולו – החשוב מכולם הוא בנייה של דף נחיתה מוצלח.
מהו דף נחיתה?
כדאי ואף מומלץ להשקיע הרבה יותר מחשבה לא רק במשיכת הגולש לבצע את ההקלקה על המודעה, אלא לנווט אותו לדף נחיתה איכותי מיד לאחר שלחץ. דף נחיתה הוא זה שיגרום לאותו גולש לבצע את הפעולה שאנו רוצים שיבצע (רכישה, הזמנת שירות, הצטרפות למועדון וכו').
מדובר בחלק חשוב בכל משפך שיווקי או קמפיין פרסום שמתכננים, ויש לחשוב היטב איך להתאים את דפי הנחיתה בקמפיין כך שיהיו אפקטיביים בצורה הטובה ביותר.
איך מעצבים דף נחיתה מוצלח?
בניית דף נחיתה מוצלח חייב לכלול כמה אלמנטים שהם "חובה" בכל דף נחיתה:
- כותרת אטרקטיבית – הכותרת הראשית היא הדבר הראשון שהגולש ניתקל בו לאחר שלחץ על המודעה וחייב להיות קשר ישיר בין הכותרת ותוכן המודעה. כמו כן, על הכותרת להעביר במהרה את המסר שרוצים להעביר לגבי תוכן הדף או מה יש בו עבור הגולש.
- תוכן רלוונטי – דפי נחיתה חייבים לכלול תוכן רלוונטי למה שהגולש חיפש. יש לשלב טקסט עם תמונות ו/או וידאו שנותנים מענה למה שהוא חיפש ועבורו הגיע אל הדף. התוכן חייב להיות ענייני ועם מספיק מידע שיגביר את העניין של הגולש במה שיש לכם להציע עבורו.
- לחצן קריאה לפעולה – דפי נחיתה לעסקים חייבים לכלול לחצן קריאה לפעולה כאשר ניתן לשלב אותו בכמה נקודות לאורכו (אם הדף ארוך). לעיתים קרובות, מדובר על השארת פרטים לרשימת תפוצה, הזמנת שירות או ביצוע רכישה און ליין. הלחצן חייב להיות ברור, קריא ובולט מול העין של הגולש.
- המלצות ופרגונים – גולשים שמגיעים לעסק שהם לא מכירים, אוהבים לקרוא המלצות של לקוחות קודמים על השירות שקיבלו או לראות שיש כתבות וביקורות מפרגנות לשירות או למוצרים שמוצגים בדף על ידי אמצעי מדיה שונים.
- הדף עומד בפני עצמו – השקעתם בפרסום הרבה כסף ומחשבה. הגולש נחשף לפרסום ולחץ עליו. עכשיו הוא בדף הנחיתה שלכם והוא לא אמור לצאת ממנו ללא ביצוע המרה כפי שאתם רוצים. לא מקשרים את דף הנחיתה לדפים אחרים באתר או פלטפורמות מקבילות ולא ממהרים לתת לגולש אפשרות לקרוא המלצה על השירות בקישור חיצוני או ללחוץ על סרטון וידאו שיוביל אותו החוצה ליו-טיוב וכדומה.
לסיכום, ההמלצה שלנו היא לעשות שימוש במערכות מתקדמות לבניית דפי נחיתה שמאפשרות לבנות דפי נחיתה במהירות ובאיכות גבוהה עם הקפדה על כל האלמנטים שציינו זה עתה ומבלי לפספס דברים חשובים בתהליך. כמו כן, מומלץ לחפש דוגמאות של דפי נחיתה ברשת האינטרנט כדי לקבל רעיונות יצירתיים, בעיקר מקמפיינים שנחשבים מוצלחים.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Landing Page אשר סוקר מערכות מומלצות לבניית דפי נחיתה לעסקים. ב – Landing Page ניתן לקרוא סקירות על מערכות כמו אקטיב טרייל, שלח מסר או מיילצ'ימפ (MailChimp).