בשנים האחרונות יש פריחה של מקומונים ברשת האינטרנט. אלו באים להחליף את המקומונים המודפסים שנידמה כחולפים מהעולם. בעלי מקצוע, יועצים, מטפלים, עורכי דין ונותני שירות מתחומים שונים שמעוניינים להגיע לקהל מקומי ולמתג את עצמם יודעים שכדאי לפנות למקומונים באינטרנט כדי לעשות זאת בצורה מוצלחת ומהירה.
העולם עובר מהפרינט לדיגיטל. בזה אין כל חדש ואפשר לראות זאת בירידה הדרסטית של החשיפה שמקבלת העיתונות המודפסת ברמה הארצית וגם המקומית. לעומת זאת יש פריחה באתרי חדשות באינטרנט ובעיקר מקומונים שנותנים מענה לקהל יעד שמחפש להיחשף יותר למה שקורה אצלו בעיר או באזור.
בעלי מקצוע ונותני שירות רבים הבינו את המגמה ובשנים האחרונות הרבה יותר מהם משקיעים במיתוג עסקי שלהם באמצעות מקומונים און ליין. עבור לא מעט מהם מדובר בהבדל משמעותי בין התקופה שטרם הופיעו במקומונים הללו ובתקופה של מספר חודשים אחרי שהחלו לקבל חשיפה ומיתוג שכזה.
עורך דין ליבוביץ' מחיפה: "אני הבנתי את המגמה כבר לפני עשור. ראיתי איך הפרסום של חצי עמוד או עמוד שלם במקומונים מודפסים בחיפה, העיר בה אני עובד, כבר לא מביאים טלפונים או לקוחות חדשים. הבנתי שהמיקוד עבר לאינטרנט. השקעתי בפייסבוק אבל לא רק. החלטתי שחייבים לראות אותי כמה שיותר אנשים באזור הפעילות שלי ולכן התחלתי להשתתף בכתבות שקשורות לעולם המשפטי שנאי מתמחה בו. ההשתתפות בכתבות הללו במקומונים שונים כמו זה של חדשות חיפה והקריות הביאו לי לא מעט לקוחות חדשים שחיפשו מענה בתחום שמדבר אליהם."
יועץ עסקי ואישי רמי בן ברוך: "תמיד האמנתי ביחסי ציבור ופרסום מפה לאוזן. היום מדובר על פרסום שעובר דרך ערוצי המדיה השונים ולא חייבים מודעות של עמוד שלם כדי שיכירו אותך. יותר חשוב שאנשים יבינו שאתה לא כמו כל השאר ושיש לך ערך מוסף להעניק להם. התחלתי להעלות תכנים במקומונים שונים באזור הפעילות העיקרי שלי, מקומונים כמו חדשות קריית מוצקין, חיפה או נשר וכל מה שפרסמתי היה מהלב ועם רצון להעניק ערך לקהל הגולשים באתרים הללו. משם זה כבר התגלגל והביא לי מיתוג וחשיפה שלא הייתי מקבל בשום דרך אחרת".
יועצת משכנתאות רקפת ברעם: "אצלי המיתוג עבד מעולה דרך מקומונים כמו חדשות חיפה ודומים לו. אני דואגת להעביר כתבות על נדל"ן עם נגיעה לתחום המשכנתאות למקומונים רבים וכשזה מפורסם אני כמובן משתפת את הכתבה גם אצלי באינסטוש ובפייסבוק. אנשים ממש מעריכים את הכתבות האלו ויוצרים שיח שמוביל אחר כך לקוחות אליי למשרד. אין ספק שזו הדרך הכי טובה עבורי בשנתיים האחרונות."
לסיכום נוכל לציין שאלו רק דוגמאות מעטות שמעידות על המגמה בה בוחרים רבים כיום. פרסום במקומונים הוא הפתרון הטוב ביותר עבור כל בעל מקצוע או נותן שירות שמחפש לקוחות מאזור המגורים והפעילות שלו.
המאמר באדיבות אלי גולדמן, בעלים של אגו מדיה המספקת שירות פרסום במקומונים, בפייסבוק ובאינסטגרם.