חוק שירותי תעופה הישראלי מעניק הגנה מלאה לנוסעים אשר נפגעו מהתנהלות רשלנית של חברת התעופה.
אם בעבר, הנוסעים היו נדרשים להמתין בסבלנות בשדה התעופה, היום ניתן לתבוע מחברת התעופה (וזה לא משנה אם היא חברה ישראלית או בינלאומית) פיצוי כספי של עד 3,080 ₪ בהתאם לנסיבות האירוע.
איך לקבל פיצוי מחברת התעופה במסגרת חוק שירותי תעופה?
לפי מחקרים אחרונים, כמות האיחורים והביטולים מצד כלל חברות התעופה עלתה ב – 7% בשנים האחרונות – בכל אחד ממקרים אלה, הנוסעים זכאי לפיצוי כספי גבוה במיוחד.
חוק שירותי תעופה מעניק לנוסעים פיצוי מחברת התעופה ב – 3 מקרים עיקריים:
- פיצוי על ביטול טיסה – חוק שירותי תעופה הישראלי מגדיר ביטול טיסה כטיסה שהתבטלה או כטיסה שהמריאה באיחור של לפחות 8 שעות מהמועד הצפוי. פיצוי על ביטול טיסה עומד על 1,280 ₪ עד 3,080 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
- פיצוי על עיכוב בטיסה – חוק שירותי תעופה הישראלי מתייחס לעיכוב של שעתיים ויותר בטיסה (פחות מכך, חברת התעופה לא חייבת להעניק לנוסעים הטבות או פיצוי כספי כלשהו). רק החל מ – 5 שעות עיכוב הנוסעים זכאים לכרטיס טיסה חלופי או השבת עלות הכרטיס הנוכחי.
- פיצוי על אובר בוקינג בטיסה – מצבים של אובר בוקינג (Over Booking) מתרחשים כאשר חברת התעופה מוכרת יותר כרטיסים ממקומות ישיבה במטוס. בכל אחד ממצבים אלה, חוק שירותי תעופה הישראלי מעניק פיצוי של 1,280 ₪ עד 3,080 ₪ בהתאם למרחק הטיסה.
לצערנו, נוסעים רבים לא מודעים לזכויות הבסיסיות שלהם מול חברת התעופה כך שבפועל פחות מ – 10% מהנוסעים תובעים את חברת התעופה בשביל לקבל את הפיצוי הכספי שמגיע להם על פי חוק.
לסיכום, נוסעים שנפגעו כתוצאה מהתנהלות רשלנית של חברת התעופה (איחור, ביטול או הקדמת טיסה), יכולים לתבוע את חברת התעופה בצורה עצמאית או להיעזר בשירותים משפטיים של חברות כמו Flight Refund או Flight Cash Back אשר מפשטות את התהליך ומנהלות את הבירוקרטיה מול חברת התעופה עבור הנוסעים בתמורה לאחוז מכספי הפיצוי שמתקבל מחברת התעופה.